Friday, November 23, 2007

Rezeki Deepavali... Tuah Hari Raya Haji

, Bermula pada malam 7 November 2007 iaitu malam Deepavali, tanpa disangka walau sentiasa mengharap agar kad nama ku dipilih pada malam Media Appreciation Night anjuran Sungei Wang Plaza (SWP), untuk memenangi cabutan bertuah, dan sesungguhnya rezeki menyebelahi aku! Tanpa disangka walau penuh mengharap, tuah juga menyebelahi aku lagi hari ini!

Semasa menghadiri pelancaran Motorola V9, sebagai salah satu kaedah mendekatkan pihak media dengan produk yang dilancarkan, pihak media ditugaskan untuk melengkapkan jawapan kuiz bagi melayakkan peserta mengambil bahagian dalam cabutan bertuah. Tanpa banyak songeh, aku menjalankan tanggungjawab penuh dedikasi, mengisi semua jawapan dan meletakkan kad jawapan dalam bekas yang disediakan. Sambil meletakkan kad itu, aku sempat berseloroh dengan Eric Chong, Area Director, Mobile Devices, Motorola Electronics Sdn Bhd (Motorola) agar memilih aku sebagai pemenang Motorola V9 yang baru dilancarkan itu. Kami difahamkan hanya 3 orang pemenang akan dipilih. Adakah aku menjadi salah seorang daripadanya? Peluang ada... tapi 1/30 atau barangkali 1/50! Aiman tak kisah... aku berusaha mengharap lagi dan bergurau dengan Zul (nama mesra untuk Zulkifli Mat Jusoh) Marketing Manager, Mobile Devices Business, Motorola agar menyebut namaku walau pun kad orang lain yang dicabut. Nampak sangat aku desperado. Tentu sekali Zul tak buat macam tu. Kalau ianya berlaku, orang yang patut menang tu tentu akan guna V9 yang nipis 13.4mm tu sembelih aku seperti tayangan iklan v9.

Dua telefon bimbit dah dihadiahkan, tinggal satu lagi yang akan dicabut kad pemenangnya oleh Carie Ho, Assistant Marketing Manager, Personel Communications Sector, Motorola. Inilah peluang terakhir aku untuk menang. Tak pun, kena balik dengan hampa setelah banyak melantak cock-tail dan minum bergelas-gelas air gas yang disediakan. Nasib menyebelahi aku! Impian menjadi kenyataan kerana nama syarikat yang disebut dahulu telah membuatkan aku teruja kerana Si Zaleha, Sub Editor majalah Ering tak ambil bahagian. "Dah tentu lah aku yang menang," jerit hatiku. Belum pun namaku disebut, aku dah bersorak kegirangan seperti orang separuh gila. Bebanyak terima kasih kepada Motorola yang menghadiahkan aku Motorola RAZR V9 yang berharga RM1,888.00, yang akan berada di pasaran mulai 20 Disember 2007. (Gambar di bawah sebelah aku tu ialah Carie Ho, Assistant Marketing Manger, Personal Communications Sector, Motorola Electronics Sdn Bhd.)

Emmm... nampaknya Deepavali menang alat mengurut OSIM di majlis SWP dan Hari Raya Haji menang Moto V9 di majlis Motorola... dan apa yang akan kumenangi pula pada sambutan X'mas ni ek?!!

1 comments:

SUZIE said...

mak oi besarnya handphone. mesti boleh simpan lebih memori. tahniah!