Saturday, March 22, 2008

Ruang Terbatas

Sudah berapa lama agaknya aku tak berceloteh kat dalam blog ni? Kalau nak diikutkan pada tarikh terakhir, dah hampir 100 hari.

Sebenarnya bukannya tak ada cerita yang nak dikongsikan, tapi tak berkesempatan atas desakan rutin tugasan dan batasan masa serta kengkangan memori laptop akibat terlampau banyak 'sampah' yang aku simpan dalam hard disk yang tak seberapa ini.

Oh ya... cerita pasal hard disk ni... baru-baru ini aku baru je beli satu external hand disk jenama Samsung dengan ruang memori sebesar 160 GB + casing Smart.Drive buatan Taiwan dengan harga RM270 kat Plaza Low Yatt. 'Sampah sarap' dalam hard disk telah aku abadikan dalam 2.5" external hard disk comel sebesar 141 x 80 x 15 (Panjang x Lebar x Tinggi).

Sementara RAM yang la ni berkapasiti 256MB ni akan kuminta company upgradekan kepada 1GB. Aku dah usha kat Plaza Low Yatt, harga pasang dan upgrade RAM 1 GB sekitar RM62 hingga RM68 saja. Bukannya mahal sangat pun....

Bila berkesempatan nanti, akan kuabadikan cerita2 menarik untuk tatapan kalian.

0 comments: