Friday, August 29, 2008

Apresiasi Puisi Merdeka ke-51 di MPAJ

Tahun ini, semangat aku untuk sambutan hari kemerdekaan agak kurang berbanding dengan tahun-tahun sebelumnya. Barangkali aku teralpa dek keasyikan mengikuti perkembangan rentak senario politik tanah air yang bagaikan telenovela dunia realiti. Bahang kemerdekaan seolah-olah kurang hangatnya. Kalah telenovela yang pernah kutonton di TV. Entahlah...!

Walau bagaimanapun, mujur adindaku mengejutkan aku daripada dibuai oleh alunan politik yang bagaikan tak berkesudahan ini dengan mengkhabarkan tentang SDPM 2008. Malah sebelum itu, KALAM juga menyedarkan aku daripada karam di lautan politik (macamlah aku ni ada peluang nak jadi ahli politik. Ceh!) Awal Ogos yang lalu, aku telah diundang untuk terlibat membaca puisi pada program MALAM APRESIASI PUISI MERDEKA KE-51 DI AUDITORIUM MPAJ, AMPANG, SELANGOR pada Jumaat, 29 Ogos 2008, pukul 8.30 malam.

Oh... nampaknya aku kena bersiap sedia sekarang. Kembali ke blog ini selepas jam 8:30 malam untuk mengetahui puisi apa yang akan kudeklamasikan malam ini. Tidak pun, datanglah beramai-ramai ke Auditorium MPAJ nanti. Siapa lagi yang turut terlibat? Jenguklah blog adindaku.

0 comments: